رسول اکرم (ص) : مردی در حجاز حکومت خواهد کرد که اسمش چون اسم حیوان است. هنگامیکه او را از دور ببینی، تصوّر میکنی که در چشمش کژی (انحراف) است ولی وقتیکه به او نزدیک می شوی در چشمش چیزی دیده نمیشود. بعد از او برادرش که نامش عبدالله است به خلافت می رسد.
1- بیش از یک ماه است که در هیچ مناسبتی حضور پیدا نکرده است.
2- هیچیک از نزدیکان ملک عبداالله به طور مشخص از زنده بودن وی حرفی نزدهاند.
3- در این گونه موارد معمولاً حکومتها چند مقام خارجی مورد اعتماد را به دیدار شخصیت مورد نظر برده و از زبان وی به شایعات پایان می دهند که این اتفاق در مورد ملک عبدالله نیفتاده است.
4- جنب و جوش زیادی در میان شاهزادگان سعودی مدعی پادشاهی از ریاض به لندن و واشنگتن گزارش میشود.
5- مهمترین مسئله سخنان مفتی سعودی شیخ «عبد العزیز بن عبدالله آل شیخ» می باشد. وی در سخنان اخیرش گفت: «متأسفانه دشمنان ما از تعالیم دینما استفاده کرده و آن را در راه اصلاح همه امور دنیوی و سیاستهای خود برای رسیدن به امنیت و ثبات به کار بردند؛ به صورتی که انتقال قدرت از یک حزب به حزب یا طرف دیگر، به صورت آسان و قانونمند و طی چندساعت و یا لحظه انجام می شود؛ و نه کسی به قتل می رسد و نه خونی ریخته می شود و هیچ گونه آشوبی صورت نمی گیرد و اموال کسی تخریب نمی شود .. این انتقال قدرت توسط یک نظام دقیق صورت میگیرد که با گذر زمان تغییر نمی کند".
درحالیکه در عربستان سعودی هیچگونه انتقال قدرت و انتخاباتی وجود نداشته و حاکمیت و قدرت و قانون تنها در دست آل سعود است.
مفتی کل سعودی اظهارداشت: "چرا در دنیای اسلام انتقال قدرت با ریخته شدن خون و تخریب اموال و انتشار اراجیف و گفتههای باطل صورت میگیرد؛ چرا دشمنان ما از ما پیش افتادهاند؛ چرا به دین خود مراجعه نمی کنیم".
آلالشیخ در خطبه نماز جمعه ریاض تأکید کرد: "چرا خون و اموال ما بیارزش است، درحالیکه خون دشمنان ما برای آنها ارزشمند است".
عربستان سعودی از آغاز انقلاب در برخی کشورهای عربی شاهد تظاهرات و اعتراضهای مسالمت آمیز مردم به ویژه شیعیان در مناطق شرقیه این کشور برای مطالبه حقوق برابر با دیگر طوایف بوده است. این کشور برای مقابله با این اعتراضها و سرکوب مطالبات، به نیروی نظامی متوسل شده به صورتی که تاکنون دهها نفر در این سرکوب ها به شهادت رسیده اند.
پس از عبدالله چه کسی در سعودی حکومت خواهد کرد؟
در حال حاضر «سلمان بن العزیز» از سوی ملک عبدالله به عنوان ولیعهد منصوب شده که به طور طبیعی حکومت را به دست خواهد گرفت اما این شاهزاده کهن سال از بیماریهای متعدد رنج میبرد که مهمترین آن پریشان احوالی و فراموشی است.
با این حال از فراد ذیل میتواند به عنوان مدعیان بعدی پادشاهی عربستان بعد از مرگ ملک عبدالله نام برد:
1- «محمدبن فهد» فرزند فهد شاه سابق سعودی امیر منطقه شیعه نشین شرفیه
2- «متعب بن عبدالله» فرزند ملک عبدالله فرمانده گارد ملی عربستان سعودی
3- «خالد بن سلطان» فرزند سلطان بن عبدالعزیز و وزیر دفاع فعلی سعودی
4- «محمد بن نایف» فرزند نایف بن عبد العزیز و وزیر کشورفعلی سعودی
هر چهار شاهزاده بیمار و از کهولت سن رنج میبرند اما شانس بر تخت سلطنت نشستن را دارند و در شرایط فعلی تلاش فراوان اما خاموشی را دنبال میکنند تا با همراهی آمریکا و انگلیس بتوانند بر حاکمیت آل سعود بر عربستان ادامه دهند، آنچه در این میان فعلًا صدایی ندارد، مردم هستند که اکثریت ناراضی بوده و منتظر هستند تحولات فرصت مناسب را برای به قدرت رسیدن آن ها فراهم کند.
پیامبر ۳ مرتبه فرمودند: وای بر شیعه ما از او.... خبر مرگش را به من بشارت دهید تا من ظهور حجت را بشما بشارت دهم.
منابع :
۱- کتاب مائتان و خمسون علامة حتی ظهور المهدی (عج):
تألیف سید محمّد علی
طباطبائی حسنی ناشر مؤسّسه ابلاغ بیروت
چاپ دوم ۱۴۲۵ قمری ص ۱۲۲ - 2004 میلادی
۲- کتاب مسند احمد بن حنبل
توضیح:
فَهَد برادر امیرعبدالله بود که قبل از او حکومت می کرد. فهد در عربی یعنی یوزپلنگ یعنی در حدیث که فرموده اسم او چون اسم حیوانی است ، اشاره به این مسأله است و در خصوص کژی چشم فهد از دور حتی در عکسهایی که از دور از او گرفته شده، نمایان است. رسول اکرم بدین صورت می خواسته مسلمانان را مطمئن کند که عبدالله "همین عبدالله" است و ضد شیعه بودن عبدالله هم که پیغمبر اکرم سه بار فرموده وای بر شیعه از عبدالله ... برای همگان روشن است که گاهی مفتی های وهّابی هم فتوا می دهند که هرکس چند نفر شیعه را بکشد به بهشت میرود و همه می دانیم که تمام توطئه هایی که در ایران - لبنان - سوریه و غزه بر علیه رزمندگان ضد اسرائیل و ضد آمریکا انجام میشود هزینه و مخارج آن از عربستان سعودی تامین می شود.
امام صادق (ع) : هنگامیکه مردم در عرفات وقوف کرده اند، سواری که بروسیله تیزتکی سوار است از راه می رسد و مرگ خلیفه ای را خبر می دهد، فرج آل محمّد (ص) و فرج همه مردم در آن هنگام است.
منابع :
روزگار رهائی ص ۹۲۰
بحار الانوار جلد ۵۲ ص ۲۴۰
بشارة الاسلام ص ۱۲۲
غیبت نعمانی ص ۱۴۲
توضیح : به احتمال قوی مرگ عبدالله باشد که باید منتظر بود. تا خدا چه خواهد.
نظرات شما عزیزان: